The Slingshot Forums banner

1 - 4 of 4 Posts

·
Hedonist
27 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Hallo people,
my name is Holzburger. I want to share with you my slingshot shape "Golfscout". Top from multiplex, to cut at line A for pocket version with one golfball or B for big grip with two balls.
To fix the ball use a wood drill ,8mm + glue and a screw or hidden fixed by a bolt.
Check the attachment.

Please give me feedback and or show me pics of your golfscout.

Attachments

·
Naturalist
184 Posts
Brilliant idea, I like especially the left one with the two balls, but the other two frames are also well shaped! I'll bet that the grip with this balls have to be very ergonomic.
Never seen something like this before, I should propably also try it, enough gof balls lying around :D

Greetings, Haecksler!

PS: you should propably post a link to your pictures, i found them here (correcty?): http://www.theslingshotforum.com/slingshots/holzburger-golfscout-and-pocket-golfscout-305.html

·
Hedonist
27 Posts
Discussion Starter #3 (Edited)
Thx

Hi
Danke für deinen Hinweis bzw Link. Hab ne Blueprint Pdf angehängt.

Nimm für die große Golfscout evtl ne 8er Gewindestande.Flache Schlüsselschrauben in diesen Längen gibst net imma. Oder nimm 2 Hoizdübel als "versteckte" Verbindung++ guten Kleber. Hält spitze. Im schraubstock aushärten lassen. Da der ball etwas flexibel ist passt er sich mit Druck gut ans Top an.
Die 40bzw 80 Gramm des Golfballs geben der Zwille einen angenehmen tiefen Schwerpunkt, die Dellen guten Grip.
Schau dir evtl. auch den Vorgänger Typ, meine Pocket-Rocket in der Galerie an, da verwende ich ein Rohrstück Alu od HDPE~2cm breit,~4cmDurchmesser.Auch guter Grip.
Viel Spass beim bauen, bin neugierig auf deine Interpretation des Golfscouts. Poste Pics!
Gruß Holzburger

·
Registered
227 Posts
Total coole Idee! Ich kann mir gut vorstellen, dass der Griff sehr bequem und ergonomisch ist. Das muss ich auch unbedingt mal ausprobieren.
P.S. Willkommen im Forum;)
Schleuderjunkie

1 - 4 of 4 Posts