The Slingshot Forums banner
1 - 1 of 1 Posts

·
Registered
Joined
·
32 Posts
Discussion Starter · #1 ·
To Joerg,

I want to rebuild your Crossbow with my uncle.
I would be very happy, if you give as much information as possible.
We're looking forward to shoot with it on a farm on targets.
I read the following thread and saw these pictures.
( http://www.theslingshotforum.com/f9/feather-light-crossbow-slingshot-build-28866/ )

But for the exactly rebuilding of your crossbow I need much more information.
These questions spontainously enter my mind:
-Which measure do your used Theraband Gold has?
-Is it cutted konisch?
-Which measure do your Paracord and pouch has?
-Do you have blueprints of every single partof the crossbow?
-Which measures has every single part?
-Who is the bandset exactly attached to the front?

When it's for sale I would definitly buy it; I'm living in NRW too.

Your "Folding Crossbow" is (beside the "stickshot") my favourite project of you.

Nice greeting
Yoda



Auf Deutsch (meiner Muttersprache- Jörg: Wenn du mir antwortest , antworte bitte auf deutsch)
An Jörg:

Ich möchte gerne zusammen mit meinem Onkel(Schreiner) deinen "Folding Crossbow" nachbauen.
Ich wäre wirklich glücklich, wenn du mir viele Informationen gibst und mir so detailliert wie möglich über sie berichtest.
Wir haben vor, damit auf einem großen Gehöft auf Zielscheiben zu schießen.
Ich habe diese Seite geöffnet und mir die dort von dir geposteten Fotos angesehen.
( http://www.theslingshotforum.com/f9/feather-light-crossbow-slingshot-build-28866/ )

Um deinen Crossbow aber exakt baugleich nachbauen zu können, brauche ich viel mehr Informationen.
Folgende Fragen stellen sich mir spontan:
-du verwendest einfaches Theraband Gold;
wie lang und wie breit ist es?
-ist dein Theraband konisch zugeschnitten?
-Wie lang und breit sind Paracord und Pouch?
-Hast du Blueprints von jedem einzelnen Teil?
-Wie sind die Maße von jedem einzelnen Teil?
-Wie genau ist das Theraband vorne befestigt?

Falls es zum Verkauf steht, würde ich auch gerne das Original nehmen.

Der "Folding Crossbow" ist (neben der "Stickshot") mein Lieblingsprojekt von dir und ich würde mich sehr über eine positive Antwort freuen.

Lieber Gruß
Yoda
 
1 - 1 of 1 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top